Rädsla

HJÄLP!

Jag är en ganska lättskrämd person tror jag. Häromveckan höll jag på att ramla av skrivbordsstolen - och gav ifrån mig ett sedvanligt tjut - till följd av att en arbetskamrat plötsligt stod i dörren och sa "hej" utan att knacka. Han blev minst lika förskräckt tillbaka och avlägsnade sig snarast en aning chockad från mitt arbetsrum igen.

Min fina sambo får också erfara mina små skrämda tjut då och då när han dyker upp på oväntade platser, t.ex. här hemma i lägenheten i ett rum där jag inte förväntade mig att han skulle vara just då.

Idag när jag gick upp från tvättstugan så förväntade jag mig inte att vår granne skulle stå i trapphuset och stretcha efter sin joggingrunda - jag gav återigen ifrån mig ett sedvanligt tjut (inklusive litet har-skutt) och som vanligt blev den andra personen minst lika förskräckt som mig. En liknande incident med en annan granne tog plats i trapphuset för inte alls längesedan.

Detta sker alltså titt som tätt och jag tror att jag är lite ovanlig med detta... Skulle bara säga det.

1 kommentar:

  1. Hahaha, det är synd att man inte får va med när det händer. Men jag får en ganska tydlig bild i mitt huvud ändå, och sitter här och skrattar! :D

    SvaraRadera