Tre helger i skogen

Det har redan gått två veckor (tre helger) sedan jag och A-K var ute och gick på Upplandsleden. Förra helgen var jag i skogen igen kan man säga... eller åtminstone i utkanten av Åkersberga, vid Solberget. Jag var där för att klättra tillsammans med Kilen, Kalle och en trevlig 08a. Kallas stockholmare fortfarande så förresten? Det känns lite passé nu när folk inte har hemtelefon längre, men jag är ju å andra sidan känd för uttryck som inte längre är i ropet... 

Utsikt över Solbergasjön

Eftersom Valle fått nytt jobb med nya arbetsuppgifter så har det plötsligt skett något mirakulöst, plötsligt intresserar han sig för friluftsliv (åtminstone tillfälligt). Så nu i fredags fick jag sällskap på ytterligare en etapp av Upplandsleden. Vi hann gå mellan Fjällnora och Länna innan det blev mörkt och tältade sedan vid Borgardalsbadet. Därmed fick jag tillfälle att bada ytterligare en gång denna sommar. Jag tror inte att jag badat såhär mycket sedan sommaren 2004.

Lördagsmorgon

Efter att vi vandrat den långa stigen (5km ;-) ) tillbaka till bilen åkte vi hem. Till kvällen åt vi hemmagjord chokladmousse och kollade på American Pie Reunion i soffan. Filmen var ungefär lika tokig som de tidigare American Pie-filmerna och lockade fram en hel del skrattsalvor. 

Idag har jag efter en fin-fin söndags-frukost tagit mig till ett dåligt ventilerat klättergym (en klätterbastu skulle man kunna tro). Eftersom att både jag och Kilen höll på att rinna bort blev det inget långt träningspass. Så nu är jag tillbaka i soffan :-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar