Magplask eller Mollbergare i älven

Den 6e maj 2009 skrev jag det här inlägget i min gamla blogg, det handlade om tre år i Ätran tillsammans med Vbk. Hur uttrycket "jag har simmat vilse i Ätran" kom till minns jag knappt men jag tror att det hade med total pluggförvirring att göra, i kombination med en, vid den tiden pågående, översvämning i de Halländska vattendragen.

Vi har sedan vi nådde Ätrans mynning rott runt på öppet hav var för sig jag och Vbk (Läs: jobbat på olika roliga jobb och börjat inbilla oss att vi förstår vad vår yrkesroll handlar om i verkligheten)... men nu är det dags igen att ge oss i kast med en pluggutmaning. Ännu vet vi inte hur det hela kommer te sig - kanske som en vansinnesfärd på Göta Älv? Det kan bli så att någon av oss gör en avstickare ut på Vänern medan den andra fortsätter paddla in i Göta Kanal, för att sedan djupdyka i Vättern! Den närmsta tiden lär utvisa hur mycket "Vilse i Göta Älv" jag kommer vara när jag nu ger mig i kast med att plugga masterutbildning på halvtid samtidigt som jag jobbar heltid - än så länge förstår jag knappt alla ord i studiehandledningen så det här lär ju bli lärorikt :)

För att avdramatisera det hela för mig själv så vill jag tillägga att målet är att överleva de första veckorna - dvs skriva det första kurs-PMet och gå på första seminariet. Blir det sedan några PM till, en hel kurs och några kurser till... slutligen en masteruppsats och en masterexamen - ja då är det en fantastisk bonus! Jag har verkligen ingen aning om hur det här kommer gå... på måndag börjar det!

1 kommentar: