Rabattkuponger

Igår sparade vi pengar

Vi började med en sväng till Boländerna där jag shoppade nya supersköna träningskläder och fick hela 15 % rabatt från vårt kuponghäfte. Vi fortsatte till IKEA för att utnyttja det sista av vårt presentkort som vi fick av Skånepäronen i julas. Efter det kände vi hunger och bytte stadsände för att äta på Sibylla på Skebovägen där vi fick hela två Super Cheese Bacon Meal till priset av en!! Efter det fann vi ny energi och åkte till Intersport på Gränby för att köpa ett par fotbollsskor till Valle som hade 15% rabatt på valfritt par skor. Hann med att shoppa lite andra grejer till ordinarie pris när vi ändå höll på också... vi hade ju ändå sparat så mycket pengar - nästa lika många pengar sparade som vi lagt ut på bensin för att ta oss runt till alla rabatt-ställen...

Idag väcktes jag av att min lånemobil (den vanliga är på service) var inställd på alarm kl 04.50 - personen som lånat mobilen innan mig måste haft tidiga morgonvanor, den var inställd på att ringa den tiden varje vardag visade det sig... Jag hade egentligen sovmorgon idag eftersom jag ska iväg till universitetet senare idag, men nu är jag ändå uppe så då kanske jag hinner gå och köpa bullar före jag ska iväg. Äntligen måndag!

1 kommentar:

  1. Hm... Kanske Daniel har haft den mobilen före dig för det är då han kliver upp. Tror jag... Jag är inte riktigt vid medvetande då.... Det kan vara så att väckarklockan bara ringer men att han snoozar... Fast nu har han inte lånat nån mobil så måste vara någon annan stackare som kliver upp så tidigt också.

    SvaraRadera